Meh

Jul. 6th, 2017 06:28 am
kyarorain: (korosensei)
I got some random submission on Tumblr asking me what was up with all the fucked up shit I've written. WTF. Anonymous too. >_> That really bothered me... I already feel pretty self-conscious about writing and posting dark stuff in the first place, I don't need people shaming me for it. ._.

So what if I've written dark fanfiction? Besides, assuming they were talking about my Golden Sun fanfiction, there's only like one particularly fucked up fic (Twisted). Everything else is pretty normal... because I deleted most of my more fucked up fanfiction years ago.

It doesn't even matter how much humour or romance I write, huh? Write one or two dark fanfiction and that's all you'll be remembered for. Yay. '.' I don't want to be remembered for writing dark or edgy fanfic. I want to be remembered for the humour. ._.

But still... what's wrong with writing darker stuff once in a while? My mind goes dark places sometimes. I can find writing dark stuff pretty cathartic. Sometimes I just want to write dark stuff, dammit. Is that really the worst thing in the world? So what if I write something gory or violent or whatever?

I haven't written anything particularly dark or disturbing for Golden Sun in like a decade, jesus. It's all been pretty tame since then. I don't know why people are getting on my case over it. Leave me alone. I'll write whatever the hell I want.

Clearly, I need to write stupendous crack. I should write fucked up shit... of the crack kind. LOL.

Maybe I overreacted a bit, but I tend to feel really self-conscious about it. I don't really like it when people judge others for writing dark or controversial stuff. Why should we have to write super happy fluffy sunshiny shit full of rainbows and flowers and sappy crap all the time. Can't we be allowed to explore the darker realms of our imaginations once in a while?

... Okay, I'm done ranting, now I'm going to just stop giving a shit and write whatever, maybe. Yup. Who cares what people think. Magikazam~!
kyarorain: (Karis)
Isn't being cruel to your favourite characters just so fun? Man, the things I've done to them... ahaha ^^; I love writing fanfiction. Fanfiction is my passion. I just enjoy writing about characters other people created, that's all. I've tried dabbling in original fiction and... it's just not the same, at all.

How long have I been writing now? Gosh... @_@ I think I started with Sonic, back when I was like 12-13. I'd rather not talk about my old Sonic fanfiction. There was another fandom too I'd rather not mention. Then there was Pokémon... man, some of my old Pokémon fics... let's see, I had "Rising Darkness", which was set in a dark future a la Pokémon Master and involved Professor Ivy being an evil bitch who made some kind of dark and powerful Pokémon. ... I did recycle that idea for Dark Hearts anyway. Come on, Brock freaking out at her name was totally suss D: ... and, uh, there was a fic where Gary killed Ash's Pikachu during a battle because Gary is a jerk hur dur and Ash was going to kill himself but Misty saved him with the power of TRU WUB. Bleh. Honestly, there's not much to say about my old Pokémon fics... they were mostly bog standard badfics. Though I remember once writing a particularly disturbing fic about May and Max that I quickly deleted. Um. The less said about that, the better.

Then there was Golden Sun. Oh man, Golden Sun. I wrote so many fics for Golden Sun. Kinda sad most of my really old fics don't exist anymore... I'd like to at least have them around for the lulz. One of my first fics was a diary fic. Yes. A diary fic. >_> How original. I also had a high school AU in the works that I remember nothing about. It didn't get very far.

I actually had the idea of a fanfic which would involve the Uranus, Neptune, Pluto and Saturn lighthouses and they were down Gaia Falls. >_> Yeah. x_x

I committed a lot of fanfic crimes, really. Draco in Leather Pants, Ron the Death Eater, blah blah blah... I never had Mary Sues at least. I never did like OCs. Though, I'd totally create OCs who were evil now and then, and pretty much just evil for the sake of being evil. Boring. And sometimes they would be plain vanilla human beings who would somehow be capable of taking down people with magical powers. Yeah. How often did I have Adepts forgetting they could use Psynergy? T_T Way too often.

Anyway... I think that's enough reminiscing. But, man... I've written so much and done so much I'm ashamed of. But I still love writing fanfiction, even if I'm older now. I don't ever want to stop. Just because I'm (almost) 29, I don't plan to stop anytime soon. I love writing fanfiction too much.

Now if only I could just get off my ass and get back to being productive. x_x

NaNo woes

Oct. 12th, 2015 04:06 pm
kyarorain: (Karis)
I'm stumped on what to do for NaNoWriMo. My imagination is not helping with its desire for angsty, dark and edgy stuff.

Sometimes all I want to do is churn out darkness and angst. Slice of life and humour is great and all, but there are times when I want to write more gritty stuff. Problem is, it usually seems to turn out... not so great? I'm not sure what I'm doing wrong, to be honest.

I don't know. I think a lot of stuff might have just been bad because of my old writing style. I haven't written anything super serious lately, and I think my serious Pokémon fics were mostly well received anyway.

I'm thinking more of Golden Sun, but that was years ago... the worst one was probably that one fanfic I refuse to ever re-upload, the steaming pile of crap I wrote for NaNoWriMo 2006. Out of characterness and idiot balls galore. Sigh. Let's not talk about that.

I moved on to Pokémon after that. One fanfic I wrote in particular was pretty... eh, and the sequel was even worse. So I trashed the sequel, went back to the original, and rewrote it. I think I tended to be a bit over the top in the past, and I'd often have villains who were evil just for the sake of being evil.

Anyway... 50,000 words of nothing but slice of life and humour is... well. Visual novel writers can do it, sure. I just kind of have a hard time writing so much of it. I seem to have a hard time writing 50,000 words of anything decent. ._. NaNo just makes my brain fall to pieces. orz

July 2017

S M T W T F S
      1
2345 678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

Syndicate

RSS Atom

Most Popular Tags

Page Summary

Style Credit

Expand Cut Tags

No cut tags
Page generated Jul. 21st, 2017 08:51 am
Powered by Dreamwidth Studios